فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

تاسیس رسمی قطب علمی «فقه تمدنی» و «عرفان تمدنی» در شرق کشور

فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

تاسیس رسمی قطب علمی «فقه تمدنی» و «عرفان تمدنی» در شرق کشور

فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

واحد فصلنامه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، فعالیت خود را از سال 1432 ه.ق، (1390 ه.ش) با انتشار اولین شماره فصلنامه تخصصی آغاز نمود. این فصلنامه که تا بحال 11شماره و یک ویژه نامه از آن به چاپ رسیده است هم اکنون برای مخاطبین خود در شهرهای مختلف کشور از جمله: قم، تهران، اصفهان، مشهد، سرخس، تربت حیدریه و.... ارسال می‌گردد.
با توجه به اهداف ده ساله موسسه مطالعات راهبردی که توسط مدیریت محترم طراحی گردیده، واحد فصلنامه موسسه با موضوعات سبک زندگی اسلامی، آینده پژوهی، تمدن اسلامی،طبقه بندی علوم و ویژه نامه زندگی علامه طهرانی رحمةالله علیه، منتشر گردیده است.

عشق الست2

يكشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ

بخش دوم عشق الست


برخی ازفضائل امیرعالم وجود، مولی الکؤنین ، اوّلین رهبر پیشانی سپیدان، برادر و وارث دانش‌های بهترین و آخرین فرستادۀ خدا، ظاهرکننده عجائب، درهم شکنندۀ پشت کافران، روشنی چشم موحدّان، سید اولیا و إمام أنبیا، حضرت امیرالمؤمنین علی علیه آلف صلوات الله وعلی ابنائه و موالیه و شیعة ازپیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم:

قالَ رسولُ الله  (صلی الله علیه و آله وسلم ) خَلَقَ الله تعالی مِن نورِ وجهِ علی بن ابی طالب (علیه السلام ) سبعین ألف ملک، یستغفرون لِهُ ولمجیه إلی یوم ألقیامة. [خداوند تبارک و تعالی از نور جمال علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام  هفتاد هزار فرشته آفریده است که برای او و دوستان آن حضرت تا روز قیامت استغفار می کنند. 

سید کائنات پیامبر خدا صلی الله عیه وآله وسلم فرمودند: خداوند تبارک و تعالی  فرمودند:

لو إجتمع ألناس کلّهم علی ولایة علی ، لمّا خلقت ألنّار. [اگر همگی مردم بر ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام اتفاق می‌کردند، من هرگز دوزخ را نمی آفریدم. 

آینۀ مهر، روشن ازیاد علیست                    او را ملک بر آسمان، ناد علیست

گرسلطان دو کون، خواهی ای دل                دربندگی علی و اولاد علیست

پیامبر اکرم صلی الله علیه  وآله وسلم یک تار موی خود را گرفته و فرمودند:

یاعلی علیه السلام، مَن آذی بشعرة منک فقد آذانی وَ مَن آذانی فقد اذی الله ، وَمَن آذی الله فعلیه لعنة الله .

 [ای علی علیه‌السلام هرکه به اندازه یک مویت تو را اذیّت کند، به تحقق که مرا اذیّت کرده وهرکه مرا اذیّت کند، خدا را اذیِّت کرده و هرکه خدا را اذیِّت کند لعنت خدا همواره شامل حال او گردد و او را از رحمت خود دور کند.] 

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند:

خداوند پایه وستونی در بهشت قرار داده که برای أهل آن نورمی دهد، همان گونه که خورشید برای أهل زمین نور افشانی می‌کند وبه آن پایه جز علی علیه‌السلام وشیعیان او دسترسی ندارند .

وإنّ حلقة باب الجنّة مِن یا قوتة حمراء ، طولها خمسون عاماً علی صفائح الذهاب ، إذا انقرت طنّت و قالت فی طینتها : یا علیّ علیه‌السلام . [و همانا حلقۀ درب بهشت ازیاقوت سرخ است، طول آن پنجاه سال راه است که بر روی پهنه ای از طلاست هنگامی که بر روی آن کوبیده می‌شود، ندایی طنین انداز می‌گردد و آن ندا می‌گوید: یاعلی علیه‌السلام .] 

پیامبراکرم صلی الله علیه واله وسلم فرمودند: 

جایگاه علی علیه‌السلام نسبت به من، مثل جایگاه من نسبت به پروردگار است. 

پیامبر اکرم  صلی الله علیه واله وسلم فرمودند:

مثل علی علیه‌السلام بین شما همچون مثل کعبه پوشیده است. نگاه کردن برآن عبادت و آهنگ او نمودن واجب است. 

پیغمبراکرم صلی الله علیه واله وسلم فرمودند:

ای علی علیه‌السلام اگر کسی خدا را به اندازه نوح علیه‌السلام عبادت کند وهمسنگ کوه احد درراه خدا طلا انفاق کند و آن مقدارعمرکند که هزار بار با پای پیاده حج به جا آورد و سپس در میان صفا و مروه مظلومانه کشته شود، اگر ولایت تو را نپذیرد، بوی بهشت به مشامش نمی رسد و داخل بهشت نمی شود. 

پیغمبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم فرمودند:

ای علی علیه‌السلام تو مثل سوره قُل هو الله أحد هستی. هرکس تو را در دل دوست بدارد، گوئی یک سوم قرآن را خوانده است وهرکس تو را در دل دوست بدارد و با زبانش تو را یاری کند، گوئی دو سوم قرآن را خوانده است وهرکس تو را در دل دوست بدارد و بازبانش تو را یاری کند و با دستش به یاریت بیاید، همۀ قرآن را تلاوت کرده است. 


گرد آورنده: سیده حسنی حسینی

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۵
فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

امیر المومنین علی علیه السلام

عشق الست

فضائل علی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی