فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

تاسیس رسمی قطب علمی «فقه تمدنی» و «عرفان تمدنی» در شرق کشور

فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

تاسیس رسمی قطب علمی «فقه تمدنی» و «عرفان تمدنی» در شرق کشور

فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

واحد فصلنامه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، فعالیت خود را از سال 1432 ه.ق، (1390 ه.ش) با انتشار اولین شماره فصلنامه تخصصی آغاز نمود. این فصلنامه که تا بحال 11شماره و یک ویژه نامه از آن به چاپ رسیده است هم اکنون برای مخاطبین خود در شهرهای مختلف کشور از جمله: قم، تهران، اصفهان، مشهد، سرخس، تربت حیدریه و.... ارسال می‌گردد.
با توجه به اهداف ده ساله موسسه مطالعات راهبردی که توسط مدیریت محترم طراحی گردیده، واحد فصلنامه موسسه با موضوعات سبک زندگی اسلامی، آینده پژوهی، تمدن اسلامی،طبقه بندی علوم و ویژه نامه زندگی علامه طهرانی رحمةالله علیه، منتشر گردیده است.

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور گفت: تدوین سیاست‌ها و فعال کردن نیروها در دستور کار این جبهه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد محسن دعایی که 30 تیر ماه در دومین اجلاس سراسری عفاف، عزت، عشق در محل تالار «ابن هیثم» دانشگاه فرهنگیان مشهد سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: جبهه فرهنگی عفاف و حجاب، یک جبهه ملی است که با بهره‌مندی از یک دستگاه فرهنگی منسجم به دنبال اثربخشی در این عرصه است.

وی ادامه داد: تمام اقدامات ما از جمله فعال کردن نیروها و تدوین سیاست‌های فرهنگی در چارچوب قوانین نظام و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری است.

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور تصریح کرد: مساله حیا، حجاب و عفت و غیرت امری نیست که با همایش و... بتوان در زمینه آن فعالیت کرد و وظیفه ما به نحوی باید باشد که با انجام آن‌ها وظیفه از دوش ما برداشته شود.

دعایی خاطرنشان کرد: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا یک کارگاه آموزشی تمام عیار را در این زمینه برگزار کنیم.

وی افزود: از طرفی بنا داریم که با رصد فعالیت‌های فرهنگی‌ای که تاکنون انجام شده در قالب رصدنمای فرهنگی عین، به این نقطه برسیم که باید چه کنیم و به چه سمتی حرکت کنیم تا وضعیت جامعه ما از شکل فعلی خارج شود.

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور عنوان کرد: قرآن کریم دستور عفاف و حجاب را به پیامبر گرامی اسلام داده است.

وی با بیان اینکه تدوین الگوی موثر حجاب و عفاف از جمله راهبردهای ما است،ادامه داد: تعمیق گفتمان عفاف و حجاب از طریق تعمیق جریان عفاف و اثربخش کردن فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزشی برخی از ماموریت‌های این جبهه هستند.

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور گفت: این جبهه از یک شورای راهبردی و یک مجمع عمومی برخوردار است که شورای مرکزی با رای آن‌ها انتخاب می‌شود.

دعایی ادامه داد: باید نگاه ما به فرمایشات نائب امام زمان(عج) باشد و رهبری فرمودند شما باید به جبهه تبدیل بشوید همانگونه که در برابر شما یک جبهه قرار دارد.

وی تصریح کرد: ما خدمت مقام معظم رهبری عرض کردیم که در یک بخش ما این جبهه را به وجود آورده‌ایم و کارهایی را در دست اقدام داریم از جمله تربیت دو هزار کارشناس اقدام محور تا بتوانیم در فعالیت‌های خود از آنان کمک بگیریم.

دبیرکل جبهه عفاف و حجاب کشور گفت: ما به دنبال اوامر مقام معظم رهبری به دنبال مردمی کردن فرهنگ هستیم و نهادسازی شبکه‌ای باید شکل بگیرد تا گردان‌ها و لشگرهای عملیاتی ما در عرصه‌های مختلف شکل بگیرد و ما باید به عرصه‌هایی مثل کانون نویسندگان حجاب، کانون فیلم‌سازان حجاب و خبرنگاران حجاب  ورود پیدا کنیم.

نظرات (۱)

سپاس.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی