فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

تاسیس رسمی قطب علمی «فقه تمدنی» و «عرفان تمدنی» در شرق کشور

فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

تاسیس رسمی قطب علمی «فقه تمدنی» و «عرفان تمدنی» در شرق کشور

فصلنامه تخصصی مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

واحد فصلنامه موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، فعالیت خود را از سال 1432 ه.ق، (1390 ه.ش) با انتشار اولین شماره فصلنامه تخصصی آغاز نمود. این فصلنامه که تا بحال 11شماره و یک ویژه نامه از آن به چاپ رسیده است هم اکنون برای مخاطبین خود در شهرهای مختلف کشور از جمله: قم، تهران، اصفهان، مشهد، سرخس، تربت حیدریه و.... ارسال می‌گردد.
با توجه به اهداف ده ساله موسسه مطالعات راهبردی که توسط مدیریت محترم طراحی گردیده، واحد فصلنامه موسسه با موضوعات سبک زندگی اسلامی، آینده پژوهی، تمدن اسلامی،طبقه بندی علوم و ویژه نامه زندگی علامه طهرانی رحمةالله علیه، منتشر گردیده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

همیشه می‌نالند

همیشه یک‌جای کارشان می‌لنگد..

همیشه ناخوش‌اند! سر در گم‌اند...

کنارشان موج مثبت که نمی‌گیری هیــچ، حال تو را هم خراب می‌کنند..

بعد که دقیق‌تر می‌شوی در زندگی‌شان می‌بینی بله، خبری از نماز نیست! اینجاست که شصتت خبردار می‌شود مشکل از کجاست!

دلم می‌سوزد که غالبا دل صاف و ساده‌ای هم دارند، و همین ساده بودنشان نقطه ضعفشان شده تا شیطان راحت‌تر کارش را بکند. می‌گویند بابا دلت صاف باشه!

و اینجاست که "سادگی پاک‌ترین خطای دنیاست!"

متاسفانه این مصیبت در آخرالزمان گریبان‌ اکثر جوانان و چه‌بسا میانسالانی که پیشانی‌شان منزل بوسه شیطان شده را گرفته است!

 به‌نوعی نماز نخواندن مــد روز شده است!

خیلی وقت‌ها در قالب شوخی، دوستانه و برادرانه و از روی دلسوزی نه نصیحت، به کسانی که دیده‌ام نماز نمی‌خوانند یا خودشان با جسارت اعتراف کرده‌اند که نمی‌خوانند، گوشه و کنایه زده‌ام و گاهی مثل خودشان با جسارت! برخورد کرده‌ام که چرا نمی‌خوانی؟ از نخواندن چه سودی می‌بری؟! با خواندنش چه ضرری می‌کنی؟! تا به‌حال دیده یا شنیده‌ای که با نماز خواندن به کسی ضرری رسیده باشد؟! اصلا چقدر وقتت را می‌گیرد؟ اگر مثل من بخوانی، که بدتر از خود سراغ ندارم، نهایتا در طی شبانه‌روز ده دقیقه وقتت را می‌گیرد! دقیقا معادل وقت دو کامنت و 4تا لایک مطالب چرند و مزخرف  شبکه‌های اجتماعی!

اینکه این شبکه‌های اجتماعی، چه تاثیرات سوء و خطرناکی دارد و چقدر وقت با ارزش‌تر از طلای ما را تبدیل به پ ه ن کرده است، بماند... اما آیا انقدر این ستون دین بی‌ارزش شده که حاضر نیستی روزانه 10 دقیقه براش وقت بگذاری؟ چه خلوتی بهتر از خلوت‌کردن با خالق و هستی بخشت، همونی که بهت اینهمه نعمت‌های غیر فابل شمارش داده، سراغ داری؟

واقعا ما انسانها خیلی رو داریم ... همیشه هم طلبکاریم ...

حتما باید خدایی نکرده یا خودمون یا یکی از عزیزانمون کارش به بیمارستان بکشه، یا تصادف کنیم، یا بی‌پول و بدبخت بشیم، یا شکست عشقی بخوریم و عشقمون ولمون کنه، یا بچه‌مون گم بشه یا هزارتا بلا و مصیبت دیگه تا یاد خدا بیافتیم ...

فقط یه لحظه به این فکر کنید هر لحظه ممکنه هرکدوم از این اتفاق ‌ها بیافته ... با چه رویی می‌خواهیم از خدا کمک بگیریم؟؟!

نماز ارتباط بین بنده و خداست... هرچه نماز اول وقت‌تر و با حضور قلب بیشتری باشه، این نخِ ارتباطی تبدیل به طناب و چه‌بسا زنجیری محکم و غیر قابل گسستن خواهد شد ...  تو رو خدا حتی در حدّ نخ هم که شده ارتباطتون و با خدا حفظ کنید، هرچند نازک، هرچند ضعیف... بعد می‌ببینید معجزه‌هایی رو که انتظارش رو داشتید ... خواهید دید غیر ممکن‌های زندگیتون چه‌طور تبدیل به ممکن میشه ...

اونوقت مطمئن باشید "حالتون خوب میشه!"

پ ن: روایت بسیار مهمى از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم درباره شخص ‏بى‏ نماز نقل شده که دانستنش براى همه لازم است:

هر کس نماز را ترک کند خداى متعال او را به پانزده عقوبت مبتلا کند،  شش عقوبت در دنیا،  سه عقوبت نزدیک مرگ، سه عقوبت در قبر و سه عقوبت در قیامت:

اما شش عقوبت در دنیا: ۱. بى‏ آبرو شود. ۲. برکت از مالش برود. ۳. عمر و ثروتش زیاد نگردد. ۴. خوبى‏ هایش قبول حق نشود. ۵. دعایش به اجابت نرسد. ۶. مشمول دعاى صالحان نگردد.

اما سه عقوبت نزدیک مرگ: ۱. سکرات مرگ بر او سخت شود. ۲. گرسنه از دنیا برود. ۳. تشنگى هرگز از او برطرف نگردد.

اما سه عقوبت در قبر: ۱. با درد و غم قرین باشد. ۲. در تاریکى محض بسر برد. ۳. تا قیامت در عذاب باشد.

اما سه عقوبت در قیامت: ۱. حساب بر او دشوار شود. ۲. خدا دشمن وى گردد، و به او نظر رحمت نکند، و او را عذاب دردناک رسد. ۳. از قبر چون حیوان وارد قیامت شود و سپس با ذلت و خوارى رهسپار دوزخ گردد.


منبع: سفید سیاه sefidsiah.ir

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۵

نظرات (۴)

روایت بسیار قابل تاملی بود
ممنون
۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۳:۱۱ سیامک پور اسد
+++ احسنت آجرک الله
احسنت
20

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی